Dolgelukkig zijn wij met de geboorte van onze dochter Bo.
Pim en Sietske ter Ham
Geen grapje, dit.
Pim en Sietske moeten ontzettend humoristische mensen zijn.
Of niet, en dan heb ik met ze te doen. En met hun dochter.
Want een naam: die verander je niet zomaar
Dus ook als je voor jezelf gaat beginnen is het belangrijk om goed na te denken over je bedrijfsnaam.
Het internet staat vól met voorbeelden van ongelukkig gekozen bedrijfs- of domeinnamen. Hieronder een lijstje met namen waar ik hard om moest lachen. Je hebt ze vast en zeker al eens voorbij zien komen, maar who cares.
Ze blijven leuk
Hier komen ze:
Hasan Jas’an Kledingreparatie
Tandarts Demaertelaere
Suicycle Fietsenwinkel
Ongelukkig gekozen domeinnamen:
www.penisland.net
www.molestationnursery.com
www.powergenitalia.com
(inmiddels is de url aangepast)
www.therapistfinder.com
www.lesbocages.com
Bedrijfsnamen met een woordgrapje:
I feel like crêpe
Lino Richie – Hello, is it me you’re looking ‘floor’
Pedicurepraktijk Bel me Teen
En zo kan ik nog wel even door gaan.
Maar waar deze blogpost eigenlijk voor bedoeld is, komt nu.
Het gaat om één specifieke bedrijfsnaam.
Het gebruik ervan is sinds deze maand onmogelijk geworden, vanwege één simpele reden:
Het is mijn bedrijfsnaam
Ja, je leest het goed. Dit schreef Eef is verleden tijd. Ik vond die naam te veel op mezelf gericht. Het gaat in mijn werk immers niet uitsluitend om mij, maar om het samenspel tussen mij en mijn opdrachtgevers. Bovendien: schrijven is slechts één onderdeel van mijn werk. Ik heb ook nog verstand van social media en contentmarketing, en ik geef trainingen.
Daarom heet ik nu anders. (Nou ja, ikzelf heet nog steeds Evelyne, maar mijn bedrijf heeft dus een andere naam.)
Dit is ‘m:
Juist, ja.
Hoe ik aan die naam kom?
Lezers met een specifieke muzieksmaak zullen dit direct weten (en moeten er hopelijk om glimlachen).
Voor alle anderen: lees hier het verhaal achter Starfish & Copy.
Bronnen: all over the internet